söndag 2 september 2012

Ett till sätt att lära sig något vettigt

För tillfället har jag praktik på ett produktionsbolag och lär mig massa saker om att göra TV. Det är jävligt roligt och jag är så väldigt glad över att ha fått den här möjligheten. Hela förra veckan var vi Finland och spelade in. Jag fick lära mig om kameravinklar, bildaxlar, båtkörning och en hel del om hur det är att vara scripta och alltiallo samtidigt. Hela veckan var lika lärorik som rolig. Vi mötte massa skojiga, vänliga människor. Vi såg Finland lite inifrån och jag fick liksom lite mer känsla för våra grannar i öst. En av de allra bästa stunderna var nog när vi var på en finsk tangoafton, det var så himla fint på så många nivåer. En annan fin stund var när jag fick lära mig hur man bäst trollar fram lite evig skog vid behov. Jag känner på mig att det kommer till användning igen någon gång.

Hursomhelst, en morgon vaknade jag av att någon i huset spelade den här låten nedan ganska högt. Sen tog det fram tills i torsdags innan vi kom fram till vilken låt det var jag hade hört genom både sömnen och dörren. Nu är det din tur.

Inga kommentarer: