måndag 17 september 2012

Raggsmoothien

För flera år sen dejtade jag under en kille som gjorde världens godaste smoothies. De var liksom i två lager och sanningen är ju den att om man ska vinna mitt hjärta via mat är frukosten måltiden man bör lägga sitt krut på. Kvällen efter den smoothien kysstes vi för första gången och sen vi sågs ett tag. När vi slutade ses brydde jag mig inte nämnvärt. Jag tänker ytterst sällan på honom, däremot tänker jag ibland på hans smoothies. Så hur jävla svårt kan det vara att göra en smoothie i två lager? Inte ett dugg faktiskt.

Gör så här och få en i fyra(!) lager:
Mixa alla frusna bär och frukter du hittar i frysen. Viktigt att allt är fruset så att det blir iskrispigt.
Mixa ner en mogen banan om du känner för det.
Droppa ner ett par droppar citron och rör om.
Häll upp en skvätt av mixen i ett glas.
Häll försiktigt vaniljyougurt på det lagret, den med tanten på tycker jag är god.
Och så gör du om det här till glaset är fullt (Nej, detta beror inte på hur man förhåller sig till livet - det här glaset är ett fullt glas. Välj ett litet glas om du bantar, vad vet jag. Bara lyd receptet nu).
Toppa med lite frön och sånt krafs om du vill.
Så, testa det här och bjud en kompis, syrran eller någon du vill hångla upp framåt kvällen.
Avsluta med att ta ett foto och dela med dig på nätet i provokativt syfte.



Inga kommentarer: