torsdag 4 september 2014

00.00

Så var det detta med dragningskraften. Tänk att det bara går att bestämma sig för att man vill ha den och så får man den. Att det är så extremt enkelt är ju nästan fånigt. Okej, det är en ganska avancerad ekvation som ska gå ihop kring självrespekt och egokärlek innan man får det att funka. Men, när det väl gör det så faller liksom bitarna på plats och det blir så simpelt. Inga trolleritrick, bara öppenhet, och så vips - rader av spännande händelser. På sistone har jag börjat känna mig så levande. Det liksom pumpar liv i mig. Spritter och bultar, som när man badar väldigt varmt och hör sin egen puls i öronen. Fast på ett bra sätt. Jag sa det till My i lördags, jag sa att det känns som att jag verkligen lever nu. Dragningskraften drar alltså till sig livslust på ett sätt jag aldrig någonsin hade räknat med. 00.00 har jag i två års tid önskat mig samma sak och jag börjar bli helt övertygad om att det kommer. 

Inga kommentarer: