måndag 22 september 2008

Döden och Photoshop.

Jag har efter ett par dagar i ren frustration upptäckt hur photoshop faktiskt fungerar. Jag använder mina nyfunna kunskaper till att bygga minst sagt tvivelaktiga bilder. Det har visat sig vara ett ganska effektivt sätt att lära sig. Vet inte hur ofta jag kommer ha behov av att sätta huggtänder i blåklockor i framtiden, men nu vet jag i allafall hur man gör.



Annars tänker jag på att en del lyckas med bedriften i nöd och lust tills döden skiljer dem åt och jag kan inte låta bli att vara imponerad. Det måste vara väldigt mycket och hårt arbete för att hålla liv i något i 40 år eller mer. Det handlar säkert också om att man blir beroende av varandra. Ändå så frukstansvärt att bli skiljda då åt av döden. Det är verkligen det mest konkreta som kan hända.

Jag tycker extra mycket om den här låten idag.
http://www.youtube.com/watch?v=yT1LmAKvQY4&feature=related

Inga kommentarer: