onsdag 24 september 2008

Dimman i Lützen/Älvsjö

Idag kändes det verkligen som den sista dagen innan hösten biter tag i oss. Den sista dagen man kan springa i skogen i bara tröjan. Sista morgonen utan fingervantar på pendeltågsperrongen. För snart kommer istiden igen. Eller det är ju naturligtvis en överdrift. Det blir ju knappt snö i det här landet längre. Mest blir det bara kallt, slaskigt och mörkt.
Mörkt så in i helvete.
Då hjälper det inte att jag inte har rullgardiner, det finns ändå inget dagsljus som väcker mig. I morse vaknade jag och trodde jag var i Lützen. Så tjock var dimman utanför.

Jag vet inte riktigt vad jag håller på med, tvärtom-lekar och vidskeplighet. Inget som jag normalt sett håller på med, men alla sätt är bra utom just de mindre bra sägs det ju.
Så jag provar väl då.

Inget nytt under den danska solen, men ändå.
http://www.youtube.com/watch?v=l0fzXkybu1k&feature=related

Inga kommentarer: