måndag 6 juli 2009

Axelbygget

Mitt nya sommarprojekt (ja, jag vet att det börjar bli en del nu) är att bygga upp mina axlar. Jag har nämligen aldrig någonsin prioriterat dem. Mest för att det är så tråkigt har jag alltid urskuldat mig med, men jag har hittat ett skäl till - smärtan. Varenda axelövning jag kan komma på gör helt fruktansvärt ont. Musklerna bränner, svider och kliar. I bakhuvudet ringer någon liten klocka och den där inre rösten säger att det kanske helt enkelt är på tiden att träna upp de här mesiga axlarna.

Av samma slump som vanligt så hamnar jag i något konstigt program och som alltid på söndagar är det "American Inventor" ett program skapat efter samma koncept som Idol, fast för uppfinnare. Det går ut på att mer eller mindre urfreakade typer kommer in och pitchar en mer eller mindre rubbad uppfinning för fyra framgångsrika företagare. Dagens bästa var en babydusch som någon pappa hade uppfunnit för att slippa hantera babybajset. Det är ju det jag säger. Kreativitet är problemlösning. Hans uppfinning gick inte vidare, men det gjorde däremot en konstgjord blomma som utsöndrade väldoftade oljor. Precis som vanligt förstår jag inte ett dugg.

Inga kommentarer: