söndag 19 juli 2009

Skratt, sommarkvällar, byggare och vakuum

Den senaste veckan har jag skrattat hysteriskt mycket. Folk är ju som bekant inte kloka och veckan har varit ganska så händelserik. Jag vet inte ens vad som är så roligt, men det skönt att skratta. Det pågår ett litet bygge på jobbet, hela butiken är därmed full med alla sorters hantverkare. De hann knappt stoppa in sin lunchmackor i kylen innan vår kvinnodominerade arbetsplats började koka av hormoner. Det är rena rama högstadiet nu. Ett ständigt spanande och flirtande. Det är bara att skratta åt det och åt alla som kastar långa blickar och gör sitt bästa för att få en skymt av "sin" byggare.

Eftersom det är sommar så är det väldigt många fester, tillställningar och spontanöl just nu. Hej Alkis tänker jag varje gång ett alkoholrelaterat mess trillar in. Alla jag känner pillar på sommaralkistiteln. Så även jag. Gårdagen bjöd på den mysigaste, roligaste förfesten. Några jobb-bruttor och jag satt på låtsasgräsmattan och pimplade vin under den nerfällda markisen på en kompis balkong. Det var precis som att tälta. Utanför markisen piskade regnet. Jag tänkte på alla kojor jag någonsin byggt och jag tänkte på alla mina festivaler. På tälteran. Om jag hade en topp-tio-lista över ljud jag gillar så skulle regn mot tyg vara med på den.

Efter roliga dagar/nätter blir vakuumet alltid ännu lite mer påtagligt. Det är när sorlet tystnar som jag hör vad som verkligen ekar i huvudet. Jag tänker på förluster, men häver det med alla gånger jag har vunnit något. Men som sagt - ekon hörs väldigt bra på vägen hem efter nattbussfärder genom Solberga.

Inga kommentarer: