tisdag 1 september 2009

Att klara en deadline

Varje gång en deadline närmar sig (egentligen på väg att passera och försvinna i fjärran) så förbannar jag mig själv och lovar mig själv att bli bättre på planering. Det är då det händer, det säger plink i min hjärna, flitens lampa blinkar till, pulsen stiger och jag får slutligen det som ska göras gjort. Oftast är det redan gjort till stora delar i mitt huvud, men det måste ju ner på print också. Betyder detta att jag behöver fler deadlines i mitt liv? Behöver allt jag gör ha ett slutdatum? Hetsade hem från jobbet och när klockan blinkade 23:57 tryckte jag på sänd och klarade deadlinen med hela tre minuter. Och lutade mig tillbaka för att suga i mig av tillfredsställelsen som kommer först när något blir klart .


Finfin kvällsvideo.

1 kommentar:

Jonas sa...

Skön igenkänning. Har ungefär samma problem. Att verkligen göra saken, och att ha det gjort i huvudet ligger problematiskt nära varandra.