söndag 6 september 2009

Inte rädd för vargen

Jag är inte rädd för vargen och inte särskilt rädd för svininfluensan heller faktiskt. Faktum är att jag redan kanske har haft den. Jag är skapligt less på att vara sjuk eftersom jag har hunnit med tre olika sjukdomar på lika många veckor. Läste Lindas hyllning till handspriten och inser att mitt tillfälliga, men konstanta snorande, hostande och nysande kanske skrämmer skiten ur folk, även om jag kanske inte är rädd för vargen så kanske andra är det. Jag ber om således om ursäkt till alla som har blivit oroade när jag har snutit mig på tunnelbanan och andra offentliga platser på sistone, det var inte meningen att göra någon illa till mods. Tvärtom. Illa till mods hade varit rätt ord om jag helt obekymrat hade låtit mitt influensasnor hänga som en elva under näsan, utan en tanke på pappersnäsdukar eller den där artiga handen framför munnen när man hostar. Det hade varit skäl att vara rädd för vargen. Ta i trä och allt sånt där.

3 kommentarer:

L sa...

Aj då, tur att man inte bor i Älvsjö längre...hehe.. Äh, jag ger upp. Den är ju överallt så man kommer väl ändå drabbas. Huu.. Fast helst inte innan helgen! Kommer du på Peters fest på fredag?

Malin sa...

Ja, det hade jag tänkt. Roligt att bli bjuden. Vi kan väl höras i veckan?

L sa...

Deal!