måndag 19 oktober 2009

Ett litet, litet djur

Är man uppväxt med djur omkring sig så är det stundtals svårt att vara utan och just behöver jag bara en liten hund, katt, gris. Till och med ett marsvin skulle kännas OK (fast burdjur är bojkottat i min värld). Till saken hör också att det finns fantastiska husdjurssajter som får mitt inre att kvida "Bara en liten, liten valp" och jag förstår att de här sajterna är förmodligen vad valfri godis- eller bakverksblogg är för en bodybuilder. Också spännande att det går mode i husdjur. På 90-talet skulle man ha iller och jag behöver väl inte nämna att chihuahuaorns prisbild ökade lavinartat när kändisar började stoppa ner dem i sina handväskor? Det var då. Nu ska man ha microgris eller en Afrikansk dvärgigelkott. Det är inte sunt, men jag tänker redan "Bara en liten, liten microgris".
Så här ser en sån ut.

Inga kommentarer: