tisdag 29 mars 2011

Att vara hemma.

Jag har varit hemma en vecka nu. Sista dagarna i Indien ägnade vi åt shopping och heavy magsjuka. Det var ganska skönt att komma hem och inflygningen över Stockholms skärgård fick mig nästan att känna mig nykär. Kom hem till Solberga och hela mitt hem var omgjort till ett lokalt grustag, obeboeligt såklart. Därför har jag flyttat hem till My och nu bor jag här ett tag i hennes kök. Det är mysigt, vi är så gifta att det nästan är skrattretande. My verkar ha en telepatisk kontakt med mitt äggsug till exempel. Jag har inte varit särskilt frisk sen jag kom hem och igår bestämde sjukvårdsupplysningen att jag skulle till akuten. Så fick det blir och väl där hällde de i mig en liter dropp och hela min arm blev kall, men sen blev jag rätt pigg. Så nu är jag kanske på banan igen. Hoppas. Det har varit fint att komma hem och träffa alla fina gamla korvar igen. Jag är på något sätt väldigt på det klara med allt vad jag har. Det är tankar jag uppskattar.

Inga kommentarer: