fredag 29 juli 2011

Allsång i svanken

Ett säkert tecken på att man börja bli lite till åren är att man vaknar lite halvt förvirrad till reprisen av Allsång på Skansen. Och fortsätter titta. Men som jag skäms, vad är det som sker i rutan - Hoffmaestro spelar sin enda låt (den där Highway Man, som är så sjukt dålig) och står och guppar som ett gäng förvirrade rednextyper. Eric Saade i sin lägger in lite wailiga yeaaahyoo i sin allsångslåt. Dessutom skämtar han om att han inte kan den! Oh My God! Fjortistjejerna med en kaka brunkräm i ansiktet och Eric på kinden gråter och jag tänker men kära hjärtanes då. Jotack, jag har också varit jättejättekär i idoler, jag minns minsann fortfarande hur det var att kyssa posters (bara Taylor innan jag skulle sova, de andra fick en klapp på kinden). Men som sagt, det är uppenbart att jag börjar bli lite till åren när jag förfäras över vad som sker på Skansen. Det där med ålderdomen jag förmodligen ha glömt redan imorn, eftersom det vankas fredag och då kommer natten återigen vara min.

Inga kommentarer: