onsdag 13 januari 2016

Bonasikatter och tapas.

Det var två dagar efter nyår och jag hade en liten lördagslivskris. Den var över när jag vaknade nästa morgon, men jag tänkte så mycket på livet och tillvaron den natten. Jag älskar mitt knäppa liv, men jag tror jag behöver nåt som får mig att växa, nu igen. Det är som att det kliar och knakar och jag vet att jag måste till next level. Nu. Frågan bara vad det är? Vad är egentligen nästa steg? Måste det vara logiskt? Jag tänker att ett steg är att välja bort personer som inte låter mig vara hela mig. De som väljer ut vilka delar de gillar och sen förnekar resten måste bort. I deras bild av mig blir jag en bonasikatt och det går bara inte. För jag kan inte bara vara glad och knäpp. Kan inte bara vara smart och fiffig. Kan inte bara vara ilsken och trött på världen. Kan inte bara följsam och omtänksam. Måste få vara hela, hela den jag är och det måste vara precis lika värdefullt som att vara nån slags mänsklig tapas.

Inga kommentarer: