fredag 27 juni 2008

Midsommar

Midsommar var roligt, lika roligt som det alltid blir. Först var det nära på att skita sig totalt p.g.a. trasiga bilar, en sjuk kille, borttappade bilnycklar m.m. Ibland är turen dock på rätt sida och det löste sig faktiskt. Pappa lånade ut en bil. Allt det där strulet fick mig att tänka på ett gammalt Emmaboda-äventyr som började med att bilen vi skulle åka dit i brann. Då var man inte glad, men även den gången löste det sig.
Jag åkte bil med Sverker och Jimmy till Ullsta, en resa full av hits som Canneloni Makaroni och Hon har blommor i sitt hår. Väldigt bra billåtar. Sen så dansade vi loss i köket och senare även på logen. Vi lagade mat, badade, spelade spel och vår värd Victor höll tal i 180 år. Kontentan av det var nog helt enkelt, kul att ni är här. Det tyckte vi med. Roligt att Frank var med också.
Jag följde med tillbaka till Norrköping och var där ett par dagar, jag förstår inte varför jag blir så stressad där, jag gör ju för det mesta ingenting. Jag brukar ju mest traska runt, släpa min väska, träffa folk och en och annan häst. En ganska slappt tillvaro kort sagt.

Inga kommentarer: