onsdag 4 juni 2008

Rough around the edges.

Som väntat blev födelsedagshelgen sjukt rolig. Det var karuseller, Frankie på besök och balkong fest. Det visade sig att man rymdes rätt många på den. Det är väl sant det där som sägs om hjärterummet. Kort sagt, den roligaste helgen på länge.

Igår var jag på min första möhippa, det var roligt. Den blivande bruden fick på sig magdanskläder och utmanade folk i klassiska barnkalaslekar vid T-centralen. Allra roligast var det när det var magdansbattle med någon liten krallig britt som skakade buk för hela slanten.
Riktigt roligt var det också när vi stormade lägenheten som bruden bor i . Vi smög som indianer utanför, sprang in och skrek MÖHIPPA!!!

De här låtarna tänker jag på idag, två riktiga färskingar från 94 respektive 92.
http://www.youtube.com/watch?v=QMkH6xi6-Og&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ljFDgUL88Vw

Ibland undrar jag hur jag tänker eller inte tänker? Jag letar efter en offknapp till min hjärna.
Jag förstår inte hur den gör för att gå loss så fullständigt på grubblerier. Det är märkligt att det kan gå från solsken,fåglarna kvittrar, den här låten är bra, till vad är syftet och meningen? Allt på samma dag. Jag förstår inte varför jag gör som jag gör ibland. Mitt tålamod är väl inte så stort helt enkelt. Så är det med den saken.

Inga kommentarer: