måndag 16 juni 2008

Skavsår och sjöbjörnar.

Varenda år blir jag så glad över att det är sommar och att man inte behöver vara så påklädd. Inte heller behöver man tvinga ner fötterna i några varma skor eller strumpor. Det är bara det att jag varje vår/sommar får sjukt mycket skavsår! så just nu har jag mer plåster än hud på tårna. Jag hatar det, varför kan skor inte vara passa utan att förstöra mina fötterna? Jag får väl satsa på ett par Foppatofflor, för de kan väl inte skava, eller?

Snart är det Midsommar, jag längtar. Vi följer traditionen och åker till Ullsta, Victors sommastuga. Iår är vi färre än vad vi har varit de gångna åren, det kommer bli hur roligt som helst ändå. Jag hoppas på både logdans och bad. Som det ska vara. Jag kommer dock sakna Siggan, hon hör ju liksom till. Jag saknar förvisso alltid henne.

Det här isländska bandet är jättebra, inte minst för att de heter Sjöbjörn om man översätter bandnamnet. Jag blir nästan gråtig av textraden, I miss you even when you're around.
Mina damer och herrar! Seabear!
http://www.youtube.com/watch?v=6pWTVwoecog
Jag tror den här låten kommer bli ett bra soundtrack till när natten blir morgon igen och jag går den sista biten från bussen hem. Det kommer vara lite kyligt, det är det alltid, men jag kommer att tänka, den här stunden är min.

Inga kommentarer: