tisdag 12 augusti 2008

Semester part One.

Semester och jag har mest åkt omkring. Träffat vänner, folk jag tycker hur mycket som helst om, men träffar alldeles för sällan.

Först några dagar Norrköping och sen så var det logdansen. Det var pigor och drängar, kossor och traktorer. Väldigt mycket öl, samt en och annan hambo. Dessutom var det högläsning ur en harlekinen innan vi somnade på höskullen, mycket uppskattat av mig, men inte av alla. Tack ändå Ylva, de förstår bara inte bättre!

Vaknade med stans, förlåt, gårdens största blåmärken och benhinnor i uppror. Hur allt det där uppstod är fortfarande ett stort frågetecken.



Ett par dagar senare gick färden mot GBG. Den roligaste veckan på länge. Först ett par dagar med Emilija, vi gick promenader, bakade och lät tiden gå i den takt den kände för. Under tiden blev mitt mormor sjuk och mitt hjärta förflyttade sig norrut, destination halsgropen.



Så blev det torsdag och jag flyttade hem till Ylva och Johan, för det vankades Way out West. Det var en mycket trevlig festival, hela upplägget att sova hemma passade mig perfekt. Som mest var vi hela 10 personer i vårt camp på Andra Långgatan. Där hände det mycket roliga grejer, vi missade band, storkokade ägg, somliga multishottade whiskey. Andra övade barnmatning, det var daquaries och helt enkelt en stad i ljus. Väldigt mycket skratt och helt sanslösa fyllor. Stackars Johan fick en släng av laktosintolerans när en bartender nekande honom rena shots. Så han tog en White Russian, med en liten skvätt mjölk.

Inga kommentarer: