måndag 28 juli 2008

Sommar sommar sommar

Med väldigt lätta fötter och en känsla av att nu väntar något nytt så lämnade jag jobbet idag. Nu börjar min semester och därefter blir det något helt annat. Jobbet kommer jag återvända till, men bara på helgerna. Det kommer inte vara min tillvaro längre. Jag är fri från frustrationen och tankarna om att det aldrig hända något här. Det har inte längre någon betydelse. Varannan helg känns som piece of cake. Jag hade ju lovat mig själv när jag kom hem från Asien, att jag skulle aldrig mer fastna. Dessvärre är det ju ganska lätt att fastna. I tankar, i rutiner, i trygghet.

Igårkväll var nog en av de bästa kvällarna på hela sommaren. Grillkväll på stranden i Handen hos Johanna. Sjukt trevligt sällskap, nattbad och väldigt mycket vin. Förstår inte vad det är med de där vinboxarna, men slut tar de. My vaknade med en cykel i vardagsrummet, jag vaknade med huvudvärk. Efter jobbet kom Pappa och Gabbeslabbe på besök, vi åt lite pizza på hörnet och handlade konserver så att det kommer räcka hela hösten. Pappa bjussade, det var snällt.

Nu hoppas jag på hur bra väder som helst och att min Mp3-spelare kommer till sans igen, den har nämligen fått fnatt efter bara två veckor. Inte jättekul. Hoppas jag kan få reklamera den, ska göra ett försök imorgon.

http://www.youtube.com/watch?v=tBthqgRMj2w

Inga kommentarer: