fredag 18 juli 2008

Elektronik och regn.

Idag har jag gjort alla ärenden jag har skjutit upp. Betalat för min framtid. Dessutom har jag fixat en mp3-spelare som jag egentligen fick när jag fyllde år, men inte orkat köpa förrens nu. Varje gång jag ska köpa elektronikgrejer blir det lite kaos. Alltid slutar det med att någon som kan allt (!) står och föreläser för mig. Det är som att de ser på mig att jag inte förstår ett ord av vad de säger. Hursomhelst så blev jag nöjd. 8 GB betyder ganska många låtar, så då slipper jag radera saker hela tiden.

På banken fick jag massor med hjälp och jag tror bankmannen tyckte det var rätt skönt när jag var klar och äntligen gick därifrån. På sistone har jag blivit väldigt mycket mer uppmärksam på reklam. SEB hade en liten rolig grej om sparande. Det roade mig.

Sen sprang jag en runda i skogen och lyssnade på Fleet Foxes. Väldigt bra skogsmusik.

Victor och jag hade bestämt oss för att testa röda linjen, men eftersom det var så fint väder så hoppade vi av i Aspudden och tog en promenad runt Vinterviken. Himlen öppnade sig igen och vi fick söka skydd i skogen. Där satt vi på en sten och diskuterade livet. Regnet öste ner och i viken crawlade några omkring i våtdräkt. Det var väl en just sån som man verkligen behövde. Sen drack vi en kopp te. Det var en riktigt bra utflykt.

Ibland lättar det upp när man får säga som man tänker. Ska bli bättre på att göra det.

Cat Power på hemvägen.
http://www.youtube.com/watch?v=TZVqNnqEDO8

Inga kommentarer: