onsdag 2 juli 2008

Sönderplockat.

Jag har dragit igång med att fixa en grym playlist till nästa Exil. Kände att det var dags att sätta igång när Jimmy meddelade att han redan var uppe i över 90 minuter musik.
En bra sak med att ha sin egen klubb är att det triggar ens musikletarsinne. Dektektiven i mig vaknar och vill hitta de allra bästa låtarna just nu. Just nu har ju självklart ingen som helst relevans, eftersom det bara är de bara räknas som de allra bästa låtarna för mig förtillfället. Oavsett om de är från förra seklet eller om jag hittade dem i innersta byrånlådan. Grejen med musikletarräderna är att jag både hittar nytt bra material och återupplivar gamla älsklingar.
Får se om det blir något tema nästa gång. Jimmy har väldigt många bra förslag på lager.

Varje vecka råkar jag hamna i Sommartorpetrepriserna. Det har fått mig att tänka att jag ibland längtar jättemycket efter ett sommarställe. Fast sen vet ju jag också att det där med renovering verkligen inte alls är min grej, det omtalade tålamodet fixar inte sånt.
Det skulle inte vara lika mysigt som det verkar.

Natta säger att jag gör likadant med livet som jag gör med varenda låt jag lyssnar på. Att jag plockar sönder allting och kan inte lyssna på saker som helheter. Väntar hela låtar på det perfekta plinget och tycker att det är cymbalerna som kan göra en hel låt ibland.
Hon har helt rätt.

http://www.youtube.com/watch?v=d0RI9o35diY på tal om att plocka sönder, så sjukt bra synthslingor.

Inga kommentarer: