onsdag 2 juli 2008

They know we all want more.

"Jag har aldrig sett dig i byxor förrut, det var ju riktigt snyggt!" Precis så sa ML på jobbet härromdagen, jag orkade inte ens tolka det. Jag bara skrattade. Det säger väl allt.

Nu är det busstrejk i Sthm, det är lite konstigt att se hela staden tom på bussar. De är ju vanligtvis överallt. Lite sorgligt är det att jag har en känsla att den här strejken kommer vara över fortare än sjukvårds-strejken. Bara för att det ställer till större besvär rent konkret.
Jag tror iofs. att det var fler än min farmor som blev helt knäckta när deras planerade operationer ställdes in vid vårdstrejken.

När inte kollektivtrafiken fungerar här blir folk rätt sura, tänk bara på höstlövsförseningarna på pendeln. Folk skrev arga insändare till Metro. Det är förjävligt att tågen blir försenade, men det är än mer förjävligt att folk inte får den lön och den vila de är värda. Jag hoppas folk inser hur viktiga busschaufförer och sjuksköterskor är. Det finns ju lite mer tid att tänka då man måste cykla till jobbet tänker jag...

Annars så är jag mest bara väldigt, väldigt förvirrad.
Tills jag har rätt ut tankarna så lyssnar jag på den optimala sommarlåten,
http://www.youtube.com/watch?v=TshWB77-7M4

Inga kommentarer: