torsdag 18 juni 2009

Inför

Mitt rum är överbelamrat. Jag packar nämligen. Och det suger jag på som ni vet vid det här laget. Nu blir det midsommar och sen åker jag till Norrköping på semester ett tag. Andra åker utomlands och solar. Jag drar hem till mamma och rider i skogen och förundras över att det finns mer än ett pålägg i kylen. Det blir mysigt.
Den här veckan har jag känt mig så himla vuxen, jag har varit både storsint och tagit de där snacken som stod på tur. Lugn och sansad. Jag är nöjd med att det inte är så mycket dramor i mitt liv just nu.
Midsommar alltså. Det blir Ullsta i år igen. Det blir öl, kubb, färskpotatis, tal, snapsvisor,midsommarstång och säkert ett härligt sovkaos precis som vanligt. Säkert kommer något nytt hända som vi kan hänga upp i Midsommar-på-Ullsta-wall of fame. Eller i julträt som Natta skulle sagt. Något i stil med när jag och Jimmy lekte gift par och förnärmade lärarinnor. Eller den där natten med fötterna mot rutan i Kalles bil till Internationalen och Hockeylåten. Eller den där natten jag låg klämd mellan två gossar och försvarade Jimmy med mitt liv. Eller när Kalle storstilat bjöd upp Victors mamma. Ja, för att citera Håkan H. Det var fina nätter. Och imorgon blir det en till. Nu ska jag fixa midsommarmusik, packa, städa, raka benen (hej, köttfärs) och försöka lyckas somna. Åh. jag längtar. Det är alltid som bäst innan det börjar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Norpan är the shit...
kan komma på mig själv ibland med att bli platsnostalgisk, eftersom platserna alltid påminner om en era. Nattliga samtal, eskimåbon, pop-poser var sååå 2003 :)
Du och det kommer alltid vara Norrköping för mig, vilket jag alltid kommer vara så tacksam för, eftersom minnena alltid är så sjukt fina. Tänker på dig vännen, hoppas allt är bra! Ringer så snart det finns tid !!!
Kramar!!!

Malin sa...

Vissa platser kommer alltid vara du och inte en igelkott kan passera utan att minnena skriker hej här är vi!