måndag 29 juni 2009

Tjock bok - ett vinnande koncept?

Sätten att köpa böcker på är oändliga och vem säger att man måste ta den som fick bästa recensionen i DN eller den där som alla läser just nu (sådär som det var med den vedervärdiga Da Vincikoden). Idag var mitt mål att köpa en så tjock bok som möjligt, mest för att få den att räcka lite längre. Ibland köper jag böcker på omslaget eller kör på bokförsäljarens första rekommendation och ibland långlånar jag något läsbart av mamma. Det kan bli lite hur som helst vilket sätt man än väljer att nyttja. Därför hoppas jag verkligen att tjock bok är ett vinnande koncept, annars vet jag någon som kommer bli väldigt besviken. Dessutom skulle jag säkert tvinga mig själv att läsa ut den ändå och om den är riktigt usel så kommer jag köpa en pixi nästa gång. Som motpol.

Förövrigt vet jag inte riktigt vad jag håller på - faktiskt inget av allt jag pysslar med. Jobbet slukar energi och jag känner mig mer puckad än någonsin. Allt annat kräver också sin beskärda del och jag tänker väldigt mycket på hela fötter, lata soldagar och alla sorters äventyr. Det måste hända något nu för paniken börjar plocka fram sina demonstrationsplakat.

Inga kommentarer: