tisdag 2 juni 2009

Weekends

London var härligt på alla möjliga sätt. Underbart väder, långa promenader, roliga och fina syskon och en pappa som var bättre än på väldigt många år. Vi knallade omkring, tittade på saker och all stress som har förföljt mig den senaste tiden lämnade jag på Skavsta. Det är det bästa med att resa är att man liksom blir betydelselös, man måste inte vara någonstans eller göra något speciellt. Kraven stannar kvar hemma bland alla smutsiga strumpor. Syskonen börjar växa till sig och blir skönare personer för varje gång man träffar dem. Jag slås av hur smart min bror är och hur bra min syster är. Och över hur lika vi är gällande mycket. Arv och miljö eller hur är det? Jag träffar dem så sällan att det ska till något sånt här för att skaffa sig de insikterna. Speciellt roligt hade vi i Camden. Gabriel gav mig en rolig födelsedagsklänning och ett som är säkert är att jag verkligen inte kände mig som 25 när pappa bjöd på öl och höll koll på biljetterna. För första gången har jag alltså lyckats ta mig fram och tillbaka till England utan att missa ett enda plan. Tredje gången gillt.
Födelsedagskvällen firade jag med lite vänner här i stan och det var en riktigt rolig kväll, självklart lyckades märkliga saker hända och jag tänkte att alla får ansvara för sitt eget samvete. Jag blev också födelsedagsbesjungen på spanska. Det är inte varje dag. Men så var det ju ingen vanlig dag heller. Allt fint lägger jag i minnesbanken och sparar.

Inga kommentarer: