fredag 28 augusti 2009

På spåret

Till slut slet jag mig från lugnet och böckerna hos mamma, packade väskan och tog tåget till Göteborg. På tåget mötte jag en trevlig buisnessgubbe, vi pratade datorer och lite om banverkets hemsida, han berättade massa knep för att övervaka förseningar. Jag har sagt det förr och säger det igen, de märkligaste mötena sker på tåg. Sen är det ju det där gamla vanliga med tåg och kreativiteten, jag får så mycket gjort att jag borde ha ett permanent tågsäte som kontor. Jag tror det är ett bra sätt att döda monotonin, det krävs människor för att få min hjärna att röra sig. Dessutom vore det roligt att skriva "Lunch i Falun 12.45-13.22 någon?" som facebookstatus, fast med nya orter och tider varje dag.
I morgon ska jag träffa Tommy och jag misstänker att diverse skivaffärer kommer få sig ett besök. Att umgås genom att bläddra igenom skivbackar tillsammans kommer vara en sån där grej att berätta om för eventuella barnbarn. Jag tror det kommer verka otroligt exotiskt i framtiden.Tyvärr.

Inga kommentarer: