tisdag 4 augusti 2009

Tomas Ledin missförstår slackers

Jag slötittar på TV. Det blir reklamdags. Jag skärper mina sinnen. Reklam för Tomas Ledins nya skiva. Han sjunger om att inte göra något alls är underskattat. Hederligt slackeri alltså. Jag får för mig att han har missuppfattat det hela totalt dock. När man inte gör något så gör man väl just ingenting. Man skriver inte en låt om det, då går ju hela grejen förlorad?

Jag och My satt i Vitan, åt glass, tittade ut över underbara söder och diskuterade meningen med saker och ting. Jag oroar mig för min egen likgiltighet och att inte ta mig från A till B. Det skrämmer skiten ur mig att saker som borde göra ont bara går mig förbi. Jag reagerar liksom mer på att jag inte reagerar än på det som sker. På vägen hem hittade vi en bra villa som vi ville bo i. Det hade staket och låg precis nedanför parken. Perfekt för alla våra framtida hundar och katter.

1 kommentar:

Hägerstensåsen sa...

Likgiltig betyder, direkt översatt "att inte bryr sig". Och varför bryr man sig inte? Två skäl, som jag ser det. 1. Det du har framför dig suger hästballe och är därför inte värt att bry sig om. (Ofta väldigt sannolikt.) 2. Du har ett alldeles för hårt skal. Hårda skal är dumma för det finns alldeles för mycket som inte suger hästballe.