lördag 29 augusti 2009

Tutankamon

Jag undrar om Tutankamon är resultatet av det här bandets backstagehäng på otaliga festivaler? Jag tror inte att det är en omöjlig tes, men orkar inte googla det just idag. Jag brukar alltid ha lite svårt för så kallade superband, men eftersom jag är svag för Adam Olenius (som för övrigt kanske har Stockholms finaste skäggväxt) så har jag ändå gett det här bandet en chans. Kanske inte det mest nyskapande i världshistorien, men ändå charmigt och svängigt. Det är dock svårt att avgöra hur ett band låter på endaste låt, jag tycker det är fånigt att fega med låtar på Myspace.

2 kommentarer:

howlinrille sa...

Goddagens! Trevlig blogg du för :) Javisst är det lite småfegt koncept att använda sig av etablerat/namnkunnigt folk för att slå fort och stort, men det är onekligen en smash-hit dom spottat ur sig! :)

Malin sa...

Tack!
Har man lyssnat på Have you ever been in love fem gånger så sitter den som ett klister i hjärnan. Den blir bara svängigare, skulle vilja höra fler låtar bara.