fredag 7 augusti 2009

Rapport från beachen

Jag har som har en viss förkärlek till att smygtitta, tjuvlyssna och studera människor har hittat ett nytt och ganska oväntat hangout. Nämligen playan! Eftersom jag bor i ett villaområde så är det väldigt mycket småbarnsfamiljer vid min sjö. Och tonårskids förstås. Jag vet inte vilka som är roligast att lyssna på. Idag handlade samtalen väldigt mycket om High fat lo carb-dieter, bilar och sovrutiner för bebisarna. Föräldrasnack alltså. Tonårsflickornas samtal handlade inte helt oväntat om, guess what- killar och inte tillräckligt platta magar eller bruna ben. Där låg jag med min fina bok mittemellan två världar och insåg att tiden går. Att avståndet till "Vad du kladdar" och "Nu måste vi byta blöja" är betydligt närmre än till gymnasiets första termin. Min första fylla börjar liksom kännas otroligt avlägsen.

Inga kommentarer: