söndag 1 november 2009

Sunksöndag och det som kliar under huden

Livet, helgen och grubblet. Till sist blev det söndag och jag var inte sen att acceptera faktum. Sunkat runt i pyjamas, hästsvans och raggsockor hela dagen, sett repriser på tv varvat med webbtv och en och annan film. Under alla lager slafskläder kliar mitt sinne och jag får väl helt enkelt lov att konstatera att jag är inte nöjd med den jag är just nu. Men jag kan bättra mig. Jag ska bättra mig. Tack Idol-Olas Backstreet boys sjungade körslagskör för den insikten. 20 skånska karlar med tindrande sängkammarblick à la boyband är tydligen det som krävs för att jag ska inse att det är dags för skärpning. Dags att bli snäll, mjuk och fin. Cynism och bitterhet är sooo last year (eller i mitt fall, so last month).

Inga kommentarer: