söndag 11 juli 2010

Låtsaslivet

Just nu lever jag låtsasliv. Mest består det av långa jobbdagar och extremt långa kvällar där man lever så mycket som man bara hinner. Idag åkte jag till Aspudden efter jobbet, finaste My och jag tog ett kvällsdopp i Vinterviken. Kan inte minnas när jag kvällsdoppade mig senast, men det var nog mångamånga år sen sist. När jag var liten var det ett stående inslag. Först badade man hela dagen, sen åkte vi hem och grillade, efter det tjatade man till sig ett kvällsdopp. Bilen full med barn och efter man hade dykt bara 75 gånger åkte vi hem i blöta badkläder. Hursomhelst. Kvällsdopp är fortfarande grejen. Sen såg vi lite fotboll i Elinas trädgård tillsammans med trevliga hennes grannar och låtsaslivet kändes fint, även om jag naturligtvis fullständigt struntar i allt som har med fotboll att göra. Jag hoppas och tror låtsaslivet fyller den enda funktion som det rimligen kan ha - att ludda till och mjuka upp verklighetslivet.

(Solen sken på min My som var lika fin som vanligt. När jag tröttnade på fotbollen tog jag en promenad hem och det var precis så härligt som man tänker sig att ett låtsasliv ska vara).

Inga kommentarer: