måndag 12 juli 2010

Min bästa poster

En av mina väggar pryds av en ganska gammal poster som jag alltid har älskat högt, ända sen första gången jag såg den. Jag tycker om den för att den är så sjukt fin och för att ljuset i fotot är fantastiskt. Dessutom är den sjukt stor, den blir som en fondvägg när man sätter upp den. Mycket praktiskt. Bilden föreställer ett 50-talspar som är millimetrar från att kyssas. En natt i vindsvåningen i Norpan låg min kompis Jojje och tittade på den, sen sa han " De kommer aldrig kyssas". Nej. De kommer aldrig kyssas, men i min värld kommer de alltid ha det kvar. De har spänningen och millimetrarna på sin sida. Allt är alltid bäst innan det har börjat. Dagen innan skolavslutningen har man ju hela sommarlovet kvar. Jag tänker mig att det är precis så för dem på bilden.
(Och så är de ju fotomodeller. De kan ju såklart inte hångla loss på jobbet hur som helst. Klart att de aldrig kysstes).

Inga kommentarer: