torsdag 24 maj 2012

De fagra örtesängar

Jag har ett hav av gröna trädtoppar och en persikohimmel utanför mitt fönster på glänt. Världen är så vacker som den kan vara ikväll.  Luften är varm och jag har väntat så länge, sen sist det var såhär - ett helt år.  Jag älskar det här, men det är som att den stora melankolin lurar i varje buske. Det är så himla sorgligt att det här också ska försvinna om ett tag. Den tanken svider, jag vet inte varför jag ens tänker den. Jag kände doften av syrener på vägen hem och jag fick en elefantstor klump i halsen. Det här skolavslutningsvädret i kombination med klådan i min bröstkorg gör något med mig som varje sig magiska tankar eller dessertgafflar riktigt rår på ikväll.



2 kommentarer:

Erika sa...

får jag komma hem till dig och kolla på utsikten någongång?

Malin sa...

Det får du hemskt gärna.