söndag 27 maj 2012

In my mind i’m having a pretty good time with you



Det har varit premiärernas helg. Först ut; hänga på bryggan-premären. Sen blev det årets första helkväll på Debbans uteservering med Camilla och Fritte. Det blev aldrig ens kallt! Även om det regnade och alla hipsters var tvingade att för en stund bli scouter tillsammans under Debbans markiser. 
På lördagen åt Carol och jag vår bästa osttallrik på Sardin. Vi iakttog ett bråkande par i en timme, de var på andra sidan gatan, vi hörde därmed inte vad de sa så vi fyllde i luckorna själva. Det var lite som en levande film. Carol och jag jublade med tårar i ögonen när de tillslut slog armarna om varandra. Må kärleken segra. Ungefär så. 


Och så idag hade jag årets klipppremiär med Anna. Det gick långt över förväntan.  Jag klarade alla leder jag gav mig på och slogs återigen över att det är verkligen något alldeles extra med att klättra 22 meter upp i luften för att sedan sitta där i solen, begrunda sitt verk och titta på någon sjö. Den känslan. Den lilla lyckan i det fyller precis hela mig.

Inga kommentarer: