måndag 24 mars 2014

Tack till världens bästa gymtanter

Ibland, vissa mornar på mitt gym är hela omklädningsrummet plötsligt fullt av små tanter. De har just gympat till Frank Sinatra och rusiga berättar de om att få bättre självförtroende av att veta om att exempelvis balansen är som den ska. Jag älskar hur de här tanterna helt frankt tar över hela bygget. Jag byter om bland tanter som har celluliter, hängbröst och glada munnar, och jag älskar det. Deras liv är så bort långt från perfektionistiska fitness-selfies och påtagligt mycket verkligare.  Det får mig att tagga ner lite. Får mig att sluta tänka på hur min kropp ser ut och desto mer på allt jag kan ha den till. Får mig att inse att tränar gör man inte för att vara att duga (i mina och andras ögon) idag, tränar gör man för att kunna göra det även när man är 70. För att få kroppen att hålla och för att ha självförtroende nog att stå på ett ben när man tar på sig skorna någon dag i framtiden. 

Inga kommentarer: