onsdag 25 augusti 2010

Att byta spår

I dag blev inte tillvaron som jag hade tänkt mig. Inte i går heller, men då var det bara för att jag så pass vimsig att jag kom en hel dag förtidigt. I dag hade jag egentligen inte ens behövt vara där. Det var liksom kört, men det är ok. Och jag vet inte riktigt om jag vill gå i en klass där folk läser Leo Tolstoy under reservuppropet. Frågan är om folk gör det för att de inte kan lägga ifrån sig boken eller handlar det egentligen om att visa upp sin goda smak? Folk och deras goda smak har en tendens att växa sig till en stor äcklig böld och förlåt, men jag vill inte ha den gnuggad i ansiktet. Nog om det.
Eftersom den där planen med pluggandet gick sådär har jag ägnat dagen åt att fundera ut en helt annan plan. Wilda lånade ut sin hjärna och hjälpte mig strukturera upp saker. Och jag tror den nya planen kommer bli lite bättre för mig än en smitkurs på högskolan.

Inga kommentarer: