måndag 30 augusti 2010

Hej Pappa, jag är hetro.

Idag ifrågasatte min pappa för andra gången i mitt liv min sexuella läggning. Det är andra gången på bara ett halvår. Jag förstår inte varför han helt plötsligt har fått för sig att jag är homosexuell. Han har liksom inga belägg i världen för den teorin. Och för varje gång han säger det så intygar jag bara ännu mer hur straight jag faktiskt är och det blir ju ganska fånigt alltihopa.
- Pappa jag är jääääättestraight, typ den straightaste av alla jag känner. Straight, straigthare, straightast - det är jag det!
-Är du säker på det?
- Jamen JA förihelvete!

Det blir ungefär som när min faster följde med en vän till AA och blev tillfrågad om sina problem. Min faster sa som det var "Nejnej, jag har inga problem med spriten!" och trots att det var helt sant lät det som en lögn. Min pappa skulle vara helt ok med om jag var homosexuell och jag skulle vara helt ok med att vara det - om jag var det. Men så är ju inte fallet nu, jag råkar vara hetro och vill bara vara det i fred utan att behöva intyga eller bevisa något. Ska jag behöva visa upp någon sorts jakttrofé innan han ger sig eller vad handlar det om?

Inga kommentarer: