söndag 29 augusti 2010

Söndagar och vem låg med vem i helgen

Det fina med söndagar är allt som alla berättar om sina helgupplevelser och det här verkar ha varit en vild helg. Och också de misslyckade raggens helg om man ska tro alla fina ögonvittnesskilldringar.
Såhär var min; fredagen inleddes med ett skivbolagsparty. Det var som en minifestival och en hel bunt av skivbolagets artister spelade två låtar var, väldigt bra upplägg måste jag säga. Så på bara ett par timmar hann vi se ungefär 10 band. Sen mötte jag upp söderbönorna Elina och Astrid. De ville absolut gå till sitt älsklingsställe Kvarnen - baren som gud glömde när han skapade lönehelgen. Så sjukt dräggigt och sunkigt. Fulla killar som tror att "jag vill faktiskt inte prata med dig" betyder "vi kan väl gå hem och klä av oss nakna" fixar jag inte riktigt , vad är det som är så svårt att förstå med ordet nej? Jävligt irriterande. Detta till trots hade jag ändå roligt. Folk är ju inte kloka helt enkelt. Lördagen bestod av fika, te, hårklippning, öl och en sväng på Debban. Jag och Carro paxade ungefär hela stället, även om jag valde att se det som fönstershopping. Och idag blir det nog mest te i sängen. För det är jag värd.

Och till skvallret - varsågoda:
En vän blev för blyg för att hångla med den hon hade tänkt sig, så hon tog hans vän istället, en annan gick hem med sitt pax från Twin Peaks, en annan blev lite stjärnögd en sjukt full norrlänning, en tredje åkte hem till sitt span från i fredags igår, en fjärde träffade en gammal tonårskärlek på tuben hem, och nummer fem fick slutligen tummen ur och nådde second base med sin flirt. Själv har jag bara skickat alldeles för många onödiga sms och kan därmed vara alldeles säker på att jag iallafall inte har fått klamydia det här veckoslutet. En finfin helg helt enkelt.

Inga kommentarer: