onsdag 25 augusti 2010

Compact living

Det finns väldigt många bra saker med min lägenhet, men det finns också några dåliga. Till exempel:

- Kylen i min nya lägenhet är verkligen ett kapitel för sig. Ett väldigt litet kapitel, köper jag en liter mjölk och ett salladshuvud kan man säga att jag har storhandlat. Det fina med det är ju att det alltid känns som att jag har en välfylld kyl, även om det bara är ketchup i den.

- Det där att det inte finns något eluttag i köket är sådär faktiskt. Börjar bli lite less på att förklara att micron jag har i sovrumsfönstret inte är en TV. Å andra sidan har jag ju både en matsal, ett bibliotek och ett vardagsrum i sovrummet, det här med micron är ju småpotatis. Fast det är lite bisarrt att mixa sin frukostsmoothie i hallen, det måste jag säga.

- Faktumet att det inte går att tappa upp ett bad eftersom badkarets ventil inte håller tätt upptäckte jag igår. Först blev jag sur och sen kom jag på att jag ändå aldrig badar och med det var ju den saken ur världen. Hur jävla irriterande det än må vara.

1 kommentar:

kockajäveln sa...

så smidigt och ha micron i sovrummet=) Skulle du bli sugen på nått typ popcorn så hinner de inte bli kalla och inte du heller:P