söndag 19 september 2010

Bajsbrunt i riksdagen. Fyfan.

Jag lever ett bra liv. Jag klarar mig fint på de pengar jag tjänar. Jag är ung, frisk, arbetsför och fast anställd (just nu, allt det kan naturligtvis snabbt ändras). För min del skulle det kanske inte spela så stor roll vem som vinner valet, men jag tycker inte att man kan resonera så. Inte alls. Jag tycker inte man kan resonera "Jag" när vi faktiskt delar samhälle, miljö och framtid. Jag tycker egentligen inte att några som helst resonemang kring vi och dem håller, men jag skäms över er som gör skillnad på människor och som tror att det bästa folk vet är att ge upp allt de har; utbildning, släkt, språk för att komma till fantastiska Sverige för att leva på bidrag i miljonprogramsområden. Jag skäms över er som har släppt in ett främlingsfientligt parti in vår riksdag. Fyfan.

Det här är min röst och den enda glädjen med den här valdagen är att Miljöpartiet gör sitt bästa val någonsin.

Inga kommentarer: