måndag 13 september 2010

Pest eller kolera och oönskad post

Innanför min dörr, på min väldigt exklusiva dörrmatta låg ännu ett brev från Sverige Demokraterna när jag kom hem idag. Det är tredje eller fjärde utskicket nu inför valet. Inget annat parti har skickat mig så mycket information. Information som jag i det här fallet gladeligen avstår. Jag vill egentligen inte ens behöva ta i kurvertet för att bära det till papperskorgen. Som att jag skulle behöva mer information om dem. Jag är nämligen ganska läskunnig och vet redan allt jag (inte) vill veta om deras partiprogram. Partier som tycker så obehagliga saker och gör så vidriga kampanjfilmer gör mig beklämd. Jag vill inte ha deras propaganda i min hall och jag skulle skämmas över att ha ett parti av deras kaliber i mitt lands riksdag, ditröstade i demokratins namn av människor omkring mig.

Det ska bli skönt när det här valet är över tycker jag. Då kommer jag sluta få oönskad post, Centern kommer sluta vilja prata lite med mig på stan och jag slipper fundera mer på pest eller kolera för den här gången.

Inga kommentarer: