fredag 24 september 2010

Tidsbesparande åtgärder

20 minuter innan jag ska gå till bussen (om det gäller en vanlig jobbmorgon vill säga) ringer min väckarklocka. För att verkligen få sova in i det sista har jag skaffat mig en del väldigt tidsbesparande rutiner för att liksom kunna snabbspola genom morgonbestyren. Såhär funkar det: först snoozar jag fem minuter för det känns så himla lyxigt. På väg in i badrummet sätter jag igång vattenkokaren som kokar te åt mig under tiden jag tvättar och parfymerar mig. Frukost äter jag medan jag klär på mig. Sen borstar jag tänderna, lyssnar på Ekot och därefter är det fötterna i pjuxen och iväg. Medan jag väntar på att hissen ska röra sig genom hisschaktet låser jag dörren. Skulle något gå fel i detta tajta schema missar jag förmodligen bussen. Sminkar mig, det gör jag på tunnelbanan och dör jag inte i förtid så är det rema rama undret.

Vad gör alla som tycker det är en härlig start på dagen att dricka kaffe i flera timmar innan de ska iväg egentligen? Det funderar jag ofta på.

Inga kommentarer: