tisdag 9 augusti 2011

Tema vänner

Semestern är tillbaka och den kunde inte börjat bättre. Ylva kom nämligen på besök. Det var längesen vi sågs och vi har förmodligen samtalsämnen för en livstid, men nu hade vi en natt på oss. Så vi pratade. Och pratade. Och pratade. Det bästa av allt är att Ylva kommer vara här hela hösten. Den vetskapen gör att det känns som att det kommer bli en bra höst (jadå, jag har höstångest redan). Det kommer bli en bra höst av många skäl, till exempel har den här sommaren har varit så fin och bra. Jag har varit nöjd. Känt intensiv lycka ofta, ofta. Jag har haft så väldigt roligt. Nu väntar ännu mer roligheter. Drar till Göteborg och Way out west på onsdag. Det blir fantastiskt. Ja, det blir fantastiskt om jag och My inte får blodsockerfall och blir osams. Om det inte regnar hela festivalen vore det också bra. Om alla band man vill se är bra.
Min första semesterkväll blev en film och matkväll hos Jimmy och Sverker. Man skulle kunna säga att temat den här sommaren har varit vänner. Förmodligen det bästa temat.

Inga kommentarer: