torsdag 1 september 2011

Logdansen 2011

Jag var ju på logdans i Ösby för ett par veckor sen. Mycket trevligt spektakel får jag säga. Det var femårsjubileum och fantastiskt storslaget! Mycket dans och fantastiska Swing Tarturo spelade. Svetten rann medan vi dansade ganska hemmagjorda folkdanser. Medan ni tittar på bilderna nedan tycker jag ett litet klick på playknappen är på sin plats. Tryck här!
Mingel och öl på ladugårdsbacken som sig bör på ett jubileum.
Välkomsttalet var något i hästväg!
Jag erövrade en pinne i dagens outfit. Synd att mina (mammas) grymt smutsiga stövlar inte syns. Jag intygar att de var inkletade i ett halvt sekels smuts. Verkligen pricken över i. Morgonen därpå var de dygnsura. Inuti.
Jesper var lite besviken över att fasanjakt inte fanns med bland lekarna. Han hade också lite trånga stövlar, även det en besvikelse.
Festinator var tjusig som vanligt och hennes syster Moa också. Miram var med i mitt lag, men inte på bilden. Vi kämpade så väl, men förlorade så hårt. Kändes ju som en stor förlust med tanke på all öl och massage vi hade bjudit lekledarna på. Men sånt är livet.
Koooooossssera kom!

1 kommentar:

Willy sa...

Schyssta bilder Malin, mkt bra!