tisdag 20 september 2011

Vem är egentligen bäst i HIMYM?

Det är frågan jag och min bror har ställt oss många gånger. I början var vi nyförälskade i Barney, för han är ju liksom så självklar. Han gör konstiga saker, spexar och ljuger New York-brudarna blå (The Playbook). Vi är människor som uppskattar och belönar kreativitet, min bror och jag. I perioder har vi varit mycket förtjusta Ted. Jag tror det är hans neurotiska sida korsat med att han fullkomligt tappar det ibland som har gött vår kärlek (The Pineapple incident). För att inte tala om Robin, hon är fint vilsen ibland och dessutom hon dricker whiskey, skjuter pistol och har en tvivelaktig popkarriär i bagaget (The Slap bet). Vi älskar såklart även den intrikata Lilly (The Perfect Cocktail), men allra allra mest har vi kommit fram till att vi högaktar Marshall. Han är inte på något sätt en omedelbar person, han är en sån som man lär sig älska. Eller som Gabbe säger; Marshall är Marshall - "It's the only argument I need" (The Mermaid Theory). Absolut bäst är självklart alla karaktärer i kombination, och vi är mycket, mycket upprymda inför att få avnjuta ännu en säsong av How I Met Your Mother.

Inga kommentarer: