tisdag 20 september 2011

Min näsa - galjonsfiguren

Man kan inte påstå att mitt DNA gjorde någon större trendspaning innan det började bygga de oändliga proteinkedjor som blev jag. Man skulle kunna säga att lång och sånt där liksom inte ryms i mina geners vokabulär. Jag är krallig och har vare sig någon getingmidja eller några meloner till boobs. Det är ok för mig, jag har lärt mig leva med det. Något som faktiskt däremot följer rådande skönhetsideal på min kropp är min näsa. Den är liten och rak. Ja, jag tror faktiskt folk skulle kunna sätta kniven i sin näsa för att få en snok som min. Oftast har jag och min näsa en god relation där vi respekterar varandra. Jag går dit den pekar och gnuggar den när den blir kall, just nu verkar dock min kran utöva någon form av personlig vendetta mot mig. Den vrålar: du ska inte tro att du kan förringa mig bara för att jag är liten, jag kan nämligen både kittlas och producera 1 miljard liter snor - samtidigt! Vi kan säga såhär att jag är inte jätteimponerad näsan. Inte jätte. Och är du sur över att jag kanske råkade bränna dig i somras är det här ett jävligt omoget sätt att hämnas på. Kom igen, säg bara att du är lack, du behöver ju inte starta Stockholms snorbad bara för att liksom.

Inga kommentarer: