torsdag 22 september 2011

Pirater och värmeuppfattning

När man är vegetarian är det ganska svårt att leka att man äter skrovmål piratstyle (nu kanske ni har invändningar mot att en vuxen person vill leka med maten, men det är ju mer ert problem) Det finns liksom inget som ens påminner om en flintastek eller kycklingklubba i sojadisken. Om man inte var en påhittig jävel skulle det här såklart bli ett problem, men eftersom jag är så oerhört kreativ så har jag kommit på att majskolvar också är mat för sjörövare och cowboys. Såatteh.

En annan rolig sak är att Astrid ligger i min soffa och svettas medan jag ligger i min säng iklädd kofta, sockor, tights, nattlinne toppat med vetekudde och täcke. Det är ju sjukt att två personer i samma rum kan ha så olika uppfattning om vad som är varmt och kallt. Att vi äter Kungen av Danmark har naturligtvis inget med vare sig värme eller pirater att göra.

Inga kommentarer: