torsdag 19 februari 2009

I pyjamas bland grönsakerna

Idag blev jag bundis med den frukt- och gröntansvariga på en av mina två närbutiker. Det började med att jag berömde deras fina grönsaker och slutade med att jag gick hem med salladstips och nyvunnen kunskap om polkabetor. Just den butiken är den jag helst väljer, men eftersom jag inte går förbi naturligt så handlar jag mest där när jag är ledig. Det i sig innebär att jag alltid har på mig pyjamas/slafskläder när jag är där. Snart kommer de väl tro att jag inte har några andra paltor. Eftersom jag själv faktiskt jobbar i butik så vet jag mycket väl medveten om att expediter ser betydligt mer än någon tror. Det gör mig paranoid ibland.

Igår var det lillördag och det firade vi med ett vinevent hemma hos grafikerJenny, en mycket trevlig kväll. Idag är jag hemma och skriver manus, men just idag är allt annat roligare. Som att myspacea lite ny musik och läsa The Tipping Point till exempel.

Jag tycker så mycket om glassbåtslåten.

Inga kommentarer: