torsdag 26 februari 2009

Neutral Milk

Den här veckan har vi frossat i fördomar i skolan. Vi har varje dag fått ett projekt som man ska redovisa två lösningar på klockan tre varje dag.En normal och en vågad lösning. Vi har under veckan bekantat oss med snarkplåster, traderakaraktärer och idag mjölkdrickande tonårsflickor. Fördomarna har lett oss både fel och rätt. Ganska mycket fel för min del idag. Min spontana tanke var att tonårsflickor inte dricker mjölk, men jag hade faktiskt fel. Det är nyttigt att ha fel i sina förutfattade meningar då och då. Däremot så hade jag helt missat hur stort bilddagboken är, då kände jag mig mossig som fan.
After schoolbio med Johanna, Sofie och Christine. "I taket lyser stjärnorna" var helt klart över förväntan och blödig som jag är så rann tårarna tills jag inte kunde andas genom näsan längre. Separationsångest verkar sitta djupt rotat i mig.
I morgon är det skolpub. Det blir roligt.

Inga kommentarer: