måndag 2 februari 2009

Ofräscht inlägg om näsblod

Idag har jag nästan förblött genom näsan (igen). Blod överallt, på golvet, byxorna och på skrivbordet. Riktigt härligt. Blev frukstansvärt groggy och ynklig på kuppen. En halvtimme och en apelsin senare började jag bli ok igen. Efter ytterligare en timme tänkte jag att jag nog ändå kunde gå på mitt bokade träningspass om jag tog det lite lugnt. Nu i efterhand är det inget jag rekomenderar någon. Förblöder man nästan så tränar man inte efteråt är dagens lärdom eftersom man blir väldigt konstig i skallen av det hela. Ringde mamma och beklagade mig. Hon tog ner mig på jorden och sa att jag varken hade blött flera liter och inte heller varit nära att förblöda. Enligt henne var det bara chock. Enligt mig var det ett blodbad värdigt vilken krigsfilm som helst.

Träffade en gammal vän på tunnelbanan idag förresten, har inte sett honom på säkert ett år. Jag blev så himla glad, det var så kul att ses. Vi umgicks nämligen en del back in the days, fick flashbacks från både Norpan och RR. Att springa in i honom var dagens behållning.

Inga kommentarer: