tisdag 8 december 2009

Matlagningsfascister och amatörer

Halv åtta hos mig. Programmet alltså. Jag gillar det och många jag känner gillar det. För den som inte har sett det, träffas fyra främlingar och bjuder varandra på hemmamiddag under fyra kvällar och i slutet av veckan vinner den bästa femtontusen kronor. Nu har jag tyvärr hittat några vis att ogilla detta charmiga program på. Upptäckten att det finns gott om matlagningsfascister ute i landet smärtar mig. Det är trakörpannor hit och chokladtorn dit och den som inte har gjort glassen själv blir straffad med döden. Om någon har gjort en enkel rätt säger alltid någon snorkig person "Det var ju husmanskost!". Ve och fasa - husmanskost! Det är då jag vill öppna TV:n, kliva in deras matsalar och skrika "Detta är ett matlagningsprogram för amatörer! Det är mötet mellan människor som är det fina! Ge er!" Jag får direkt obehagskänslor när folk tror att de Melker Andersson eller Erik Lallerstedt. I min värld är det helt ok att inte vara stjärnkock och det märks på kvällens meny. Ni skådar den nedan.

Förätt: Finn crisp
Huvudrätt: Två ägg och en varma koppen
Efterätt: Apelsin och te

Genomgående dryck till alla rätter:Funligt wildberry.

Inga kommentarer: